Op De Blinker mag je zijn wie je bent en laten zien wat je kunt
‘Leer mij het zelf te doen’ is een uitspraak waarin we geloven op De Blinker. Door gebruik te maken van weektaken helpen we leerlingen inzicht en grip te krijgen op het eigen leerproces. Individuele gesprekjes zorgen voor inzicht in de behoeften van de kinderen
IPC
De methode IPC voor wereldoriëntatie leren de kinderen naast doelen voor vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, muziek, beeldend, bewegen etc vaardigheden te ontwikkelen die het zelfstandig werken extra stimuleren. Voor het maken van een eigen product maken we gebruik van het opstellen van succescriteria. Hierbij wordt veel ruimte ingelast voor reflectie
Op De Blinker vinden we het belangrijk dat kinderen van en met elkaar leren. Tijdens IPC werken de kinderen van de hb- en reguliere groepen daarom regelmatig samen.
Veilige en fijne werkomgeving
We willen een veilige en prettige school zijn voor alle leerlingen, ouders en leerkrachten. Van ouders verwachten wij dat zij ons helpen dit waar te maken.
Peer groups
Als je slim bent en je interesseert voor wetenschap en techniek ben je op De Blinker geen uitzondering. Dit maakt dat De Blinker voor deze kinderen een veilige en uitdagende omgeving is.
OBS De Blinker – als ouder van een kind op hb-onderwijs
Wij zijn heel blij met het HB-onderwijs op OBS De Blinker. Door de kleine klassen krijgen de kinderen voldoende individuele aandacht. We herkennen onze zoon voor 100% terug in de verhalen van zijn juffen. Door de open gesprekken komen we samen tot goede afspraken, waardoor wij ons als ouders goed begrepen voelen. Als wij of onze zoon aangeeft dat een onderdeel saai wordt door teveel herhaling, krijgt hij direct meer uitdaging, waardoor hij gemotiveerd blijft. Zodoende krijgt onze zoon les op maat.
Onze zoon vindt de extra vakken geweldig. Scratch (= programmeren), schaken en creatieve denkopdrachten zijn bij hem favoriet. Naast de cognitieve uitdaging zijn we ook erg te spreken over de extra aandacht voor de emotionele kant en de executieve functies als planning en ‘leren leren’. Verder zijn we heel tevreden over de samenwerking met regulier onderwijs. We verwachten dat deze samenwerking een positief effect zal hebben voor nu, maar vooral ook in de toekomst.
Onze zoon wordt gemotiveerd om zich te ontwikkelen in zijn eigen tempo en kan op school zichzelf zijn. Volgens ons is dit de belangrijkste basis om gelukkig te zijn.